November 28, 2012

Uden titel...

Sidst jeg besværede mig til at skrive et indlæg, var jeg "fredagstræt". Nu er jeg så onsdagstræt, og i dagene imellem har jeg kunnet opleves i forskellige nuancer af træt. Så dagene går, medens kroppens tilstand forbliver uændret!

Kan så ikke helt overskue om verden omkring mig også er blevet ramt af træthed? Men der er langt imellem de interessante ting, som jeg har lyst til at del her i mit lille hjørne af 3 gange dobbelt v. Mange vil sikkert være lodret uenige, men annonceringer af bands til sommerens festivaler og andre nyheder, som alligevel finder vej til de store "organer", gider jeg ikke rigtig kaste mig over. Så de bliver kun yderste sjældent omtalt her, medmindre jeg altså lige har en holdning (for eller imod) til dem, hvilket (overraskende nok) så ikke er tilfældet i disse dage.

I stedet har jeg så ledt lidt i afdelingen for kuriositeter og anbefaler af man giver denne her live optagelse fra Spot 2012 et lyt, hvor Michael Møller (for indtil videre eneste gang) optrådte sammen med folkemusik duo/trio/kvartteten (de ved vist ikke rigtig selv hvad de er) Svøbsk. Nummeret var nomineret til (den yderst danskklingende) Danish Music Awards Folk 2012, som årets track (mere mundret dansk), men blev forbigået. Fortjent eller ej vil jeg ikke udtale mig om, for dertil er mit kendskab til folkemusik alt, alt for ringe, men ikke desto mindre synes jeg at det er en både fascinerende og interessant indspilning, hvor Hr. Møller får sat sit klare fingeraftryk på en sang i en genre, hvor han normalt ikke slår sine folder.



Hvis SoundCloud widgetten i dukker op, så tjek nummeret her!
 

No comments: