January 7, 2013

Neon bjørne...

Jeg har for længst lagt uvanen* med årslister på hylden, men derfor bør det alligevel nævnes, at et af 2012s absolut bedste numre var det smukt drømmende debutnummer Beaches fra danske Lyrebyrds. Nu er bandet så på banen igen; denne gang med en video til nummeret Neon Bears, som er første single fra debut EP'en, der forventes på gaden (hvilket vel efterhånden betyder "tilgængelig via iTunes, Spotify etc.") d. 17. januar. Stadigt sanseløst smukt, terapeutisk drømmende, super melodiøst og med produktionen lagt i yderst kompetente hænder hos Mr. Sleep Party People (a.k.a. Brian Batz)...mer' tak!



Skulle du af uforklarlige grunde aldrig have fået lyttet til Beaches, så benyt chancen nu...



* Har berørt mange gange, hvorfor jeg synes at årslister er en dårlig ide. Men generelt tager det udgangspunkt i en modvilje mod alt som er definitivt, samt at jeg ikke mener, at man kan gøre status over et år blot fordi det er forbi. Eller dette vil som minimum kræve en eller anden form for ansvarsfraskrivelse som fx: "dette er min liste over dit eller dat, som den ser ud indtil jeg er blevet klogere/mere oplyst/etc."...

No comments: