July 15, 2013

1-2-3...

Ved jo kun alt for godt, at jeg spiller den samme plade igen og igen, men min ryg er i ubehagelig grad ved at tage livet af mig. Samtidig er panikken så småt ved at få frit løb, for fredag kører bilen sydpå og lige nu magter jeg 5 minutter i siddende stilling før smerterne tager magten. Så trods en sygelig angst for nåle er utænkeligt midler taget i brug, så akupunktur blev forsøgt her i morges (i kyndige hænder så klart). Endvidere er min ryg plasteret til med Jin Si Gao Hydrogel klister stads, som køler dejligt, men også hyler mig ind i en hørm af mentol, som vækker associationer om en alkoholiker, der forsøger at kamuflere spiritusdunsten? Om det virker er for tidligt at vurdere, men så længe der er håb...

Har nævnt en-mands projektet Junica utallige gange før og nu har den New Zealandske popsmed skrevet nummeret Cherry World med undertitlen (written for Katy Perry or Pink to sing), samt via et tweet rakt hånden ud mod førstnævnte af de to popsild. Man kan jo så kun håbe, at der kommer et tilfredsstillende udbytte ud af besværet for nummeret har da så bestemt hit potentiale. Og bør hverken forskrække radiolyttere, teenagere eller andre med angst for musikalske forandringer! Døm selv...


De superfine skottere Bubblegum Lemonade har en ny superfin (hvad ellers?) single på trapperne og den udkommer selvfølgelig på Matinée Recordings (ingen over og ingen ved siden af). Og vanen tro i disse tider udkommer Have You Seen Faith? som god gammeldaws 7 tommer single, hvor der kun trykkes 500 eksemplarer. Håndnummererede selvfølgelig og på pink tyggegummi vinyl, hvad dælen der så måtte menes med det? Men altså sådan en rigtig samler ting for nørder og andet godt folk. Nummeret er ikke så overraskende en pragtfuld omgang guitar pop med melankolsk undertone. Skønt!


Svært heldigt...stod (kan jo ikke sidde i øjeblikke) og små sov lidt, da jeg var færdig med at lytte til Bubblegum Lemonade, hvorefter SoundCloud fortsatte ufortrødent til den her lille pop perle fra Champs. Kan vel bedst beskrives som noget, der meget vel kunne udgives på førnævnte Matinée Recordings...og det er nok det bedste kvalitetsstempel, som kan tildeles...tror jeg!

No comments: