August 14, 2013

Sensoria...

Så blev jeg da helt uventet og noget så grundigt bombet tilbage til midt 80'erne. Til dengang hvor musikvideoer på TV var en sjældenhed (når man som os kun havde antenne på taget), man optog musik på kassettebånd og gik på biblio for at låne LP'er. Må jo have været på TV, men husker ikke hvor og hvordan jeg stødte på videoen til Sensoria med Cabaret Voltaire første gang. Men husker derimod ganske tydeligt at nummerets elektroniske kølighed, men alligevel umiddelbare iørenfaldenhed gjorde et voldsomt indtryk på mig og erindrer ikke mindst den lykke jeg følte, da jeg fandt Micro-Phonies på biblioteket, så Sensoria kunne kopieres til utallige gennemlyt. Har en kraftig formodning om, at jeg nogle år senere erhvervede 12 tommeren med det insisterende pumpende remix i en eller anden second hand butik...men det må i givet fald være omtrent 25 år siden, så kan muligvis være et udtryk for ønsketænkning snarere end være faktiske realiteter.
Hele trippet startet her til morgen ved, at jeg stødte på nyheden om, at Cabaret Voltaire er i fuld gang med at genudgive gammelt materiale og at #8385, dækkende bandets samlede værker i perioden 83-85, udkommer til november...hvori altså Sensoria vil være inkluderet i flere versioner, hvilket så igen forklarer, hvorfor Mute Records netop har lagt dette stream af før omtalte remix op på SoundCloud. Svedigt!




No comments: